Retur og angrerett
Vi håper du er fornøyd med drakten du har kjøpt hos oss. Dersom du likevel ønsker å returnere en vare, ber vi deg nøye lese gjennom retningslinjene under. Alle våre drakter selges som samleobjekter, og vi stiller derfor spesifikke krav til hvordan varer returneres.
Før du returnerer
Retur må forhåndsregistreres via
kontaktskjemaet vårt. Du må oppgi ordrenummer, hvilken vare du ønsker å returnere, og årsak til retur. Vi sender deg da detaljer og instruksjoner for videre returprosess.
Varen må returneres i samme stand som da du mottok den – ubrukt, luktfri og uten merker, flekker eller annen slitasje. Eventuelle merkelapper, emballasje og trykk må være intakte og uskadet. Returetikett skal
ikke festes direkte på drakten eller originalemballasjen.
Angrerettsskjema må legges ved. Last det ned
HER.
Returadresse
Vi ber deg bruke
Posten som fraktleverandør, og sende pakken til:
Andersen Drakt
Stokkeveien 6
4550 Farsund
Kunden betaler selv returporto. Vi anbefaler at du velger en forsendelsesmåte med sporing, da du selv er ansvarlig for at returen kommer frem.
Behandling og tilbakebetaling
Etter at returen er mottatt og kontrollert, sender vi deg en bekreftelse på e-post. Dersom varen oppfyller alle returvilkår, tilbakebetaler vi kjøpssummen til betalingsmetoden du brukte ved bestilling. Behandlingstiden er normalt inntil 14 dager etter mottatt retur, og det kan ta ytterligere 1–5 virkedager før pengene er synlige på konto, avhengig av din bank.
Ved retur av varer som er brukt, slitt, eller som har fått redusert verdi på grunn av håndtering utover det som er nødvendig for å fastslå varens egenskaper og funksjon, forbeholder vi oss retten til å gjøre fradrag i tilbakebetalingen, jf. angrerettloven § 25.
Fakturabetaling
Hvis du har betalt med faktura via Klarna, må du selv logge inn på Klarna sine kundesider og registrere at du har sendt retur. Dette må gjøres for å unngå eventuelle gebyrer og for å få oppdatert beløp på fakturaen.
Uavhentede pakker
Dersom du unnlater å hente ut pakken din innen hentefristen, regnes ikke dette som benyttelse av angreretten. Pakken returneres automatisk til oss, og vi belaster deg et administrasjonsgebyr på
kr 399 pr. kolli samt reelle kostnader for frakt tur/retur.
Reklamasjon
Oppdager du feil eller mangler ved produktet, ber vi deg kontakte oss via
kontaktskjemaet så snart som mulig. Oppgi ordrenummer og beskrivelse av feilen. Vi vurderer saken og gir deg beskjed om videre fremgangsmåte. Ved godkjent reklamasjon dekker vi selvsagt fraktkostnadene.